Thursday, April 3, 2014

Siapa Berhutang dengan Saya?

Teks : Iryani Ahmad



Assalamualaikum wbt.



Bismillah. Allahumma Solli 'Ala Sayyidina Muhammad wa 'Ala Alihi wa Sohbihi wa Sallim.






Saya akan buat post ini di atas sekali hingga beberapa tempoh.



Saya mahu anda. Siapakah?



Saya ingin menyeru kepada sesiapa sahaja yang :


  • Pernah membuat transaksi apa-apa sahaja dengan saya.
  • Pernah berurusan duit dengan saya. 
  • Pernah berurusan apa-apa jual beli dengan saya. 
  • Samada secara offline, online, berhadapan, di belakang atau apa-apa sahajalah.




Sekiranya ada duit yang anda tak halalkan, sila bagitahu saya. Saya mahu pulangkan duit anda. Sila nyatakan. Tak payah segan-segan. Saya sungguh-sungguh mahu pulangkan.

Boleh hubungi saya di sms atau email.


Saya berusaha tidak mahu ada hutang dengan sesiapa pun. Saya mahu kembali dengan jiwa yang bersih. Bersih sebagai hamba kepada-Nya. 


Saya juga sudah halalkan semuanya. Sekiranya anda mahu pulangkan kembali kepada saya. Silakan. Itu lebih baik. Sekiranya malu, sila pulangkan hak itu kepada Allah. Berikan kepada anak yatim.


Dan tepatilah perjanjian dengan Allah apabila kamu berjanji dan janganlah kamu membatalkan sumpah-sumpah itu sesudah meneguhkannya….” (An-Nahl: 91)


Dan penuhilah janji, sesungguhnya janji itu pasti dimintai pertanggungjawabannya.” (Al-Isra`: 34)


Anda tahu siapa diri anda. 




"Sebagai manusia, saya sayang anda."- Laksamana Sunan

Post a Comment